mfaeldt

Alla inlägg under mars 2010

Av Madde - 30 mars 2010 08:46

Bara jobb Mån-Tors denna vecka sen är det påsk och umgås med vänner.

Helgen som var åkte jag och mamma ner till Svall i lördags och handlade inredningen till mina garaderober, jag är grymt nöjd och jag fick tom. ett hyllplan över:p

Har rensat ur en hel del här hemma så nu även pannrummet städat och fint det går framåt i huset.

Köket är dessvärre fortfarande inte klart ÄN, helt otroligt vilket dåligt företag vi anlitat här i Härnösand.

Undra om dom ens är utbildad för det dom gör överhuvudtaget?

Fick även M till att slänga ut ett gammalt badkar i tvättstugan som inte kan ha använts på många många år, så även där har det blivit mer utrymme.

Allt mer utrymme är bra då huset är ganska litet.

Men kan lova att det inte var mysigt att städa under det, usch där har nog ingen städat nånsin kändes det som.

En dusch och sen iväg på jobbet.

Ha en bra dag!

Av Madde - 25 mars 2010 23:27

Jag hatar att hämta posten då man ser att det är räkningar,jag samlar dem i en plast ficka och där läggs dom på hög under månaden.

Så fort jag får lön betalar jag bort dem och det känns alltid som en befrielse, en underbar känsla:)

Jag gillar att betala räkningar så man slipper se den där högen något mer, sen går det någon vecka innan dom börjar dimpa ner i brevlådan igen och det börjas om på nytt...usch och fy tur att vintern snart är slut iaf så elräkningarna blir billigare.

Tänk om man inte hade några räkningar alls.

Av Madde - 25 mars 2010 18:45

Är det en månad kvar tills vi åker:)

Nedräkningen kan börja!

Av Madde - 22 mars 2010 13:45

Idag har man fridag från jobbet, helgen har gått bra att jobba.

Har planer på att fixa här hemma idag men känner mig så seg, ska ta mig ut på en promenad först och samla lite energi tänkte jag.

Dags att ta och börja äta lite nyttigare nu också inför resan så man slipper stå och gömma sig bakom en handduk på korten.

Situps borde jag också börja att göra igen men det är så tråkigt, men bara göra det ändå!

M har köpt flera garderober till mig som han håller på att sätta upp:)äntligen ska jag få lite ordning bland kläderna, som jag har längtat!

Finns väldigt få förvaringsmöjligheter i det här huset.

Lite skillnad från förra huset då jag hade en walk in closet.

Av Madde - 19 mars 2010 23:48

Fick ett positivt besked på jobbet idag, mitt vikariat har blivit förlängt ett tag till, känns väldigt skönt att veta och jag är glad:)


Sen har vi även bokat en resa till Thailand som jag antydde i förra inlägget.

Kunde aldrig drömma om att vi skulle kunna åka iväg i år men så blev det ändå.

Ska bli intressant att åka då det är lågsäsong, vi åker i April.

Det kommer iaf att vara mycket mindre turister (skönt) och mycket billigare!

Nog för att det är rätt billigt annars också, men billigare är aldrig fel.

Behöver jag säga att jag längtar:)

Tur att man har snälla mamma som ställer upp som kattvakt också.


  

Av Madde - 18 mars 2010 00:07

En liten fingervisning...

Lite kläder, väldigt varmt, Singha, glädje, god mat, underbara människor.

Inte länge kvar... ;)   

Av Madde - 17 mars 2010 09:29

Var på bio i måndags, Alice i underlandet.

Mycket bra film och fantasifull, undra hur många ggr man sett den som barn den tecknade versionen, många många gånger iaf:)

Av Madde - 15 mars 2010 12:40

Idag är jag ledig, ska jobba till helgen därav denna lediga dag.

Klev upp ganska tidigt klädde på mig och gick ut på en promenad, vägen hem valde jag att gena över isen kanon att man kan göra det och lite speciellt att promenera på is:)

Gårdagen befann sig jag och M på isen även denna helg.

Pimpla och myste på i solen, jag fick ett enda napp och M fick två st aborrar.

Fast det spelar inte så stor roll ärligt så vill jag helst inte ha fisk jag tycker mest synd om dom, storpimplarn:)

Fick även besök av vänner med barn surrade på och fikade ute på altan alltid lika trevligt och härligt nu då man kan börja använda vår inglasade altan.


Ovido - Quiz & Flashcards