mfaeldt

Alla inlägg under maj 2010

Av Madde - 24 maj 2010 09:01

Efter att ha varit trogen min bank Nordea i 25 års tid är det nu dags att gå vidare.

Jag ska bli Swedbank kund, egentligen vill jag inte.

Men då lånen finns hos dom vill dom ha över mig till dom.

Så kl. 10.00 är det bankmöte, jag känner mig som en svikare;P

Därefter blir det någon trädgård och bunkra upp med lite blommor till blomlådor/gravlåda mm. tur mamma följer med och bestämmer vad vi ska ha, duktigt på sånt där hon:)

Av Madde - 23 maj 2010 21:28

Älskade lilla farmor, vila i frid.

Den trevliga kvällen igår fick bytas mot tårar, då jag fick beskedet att hon hastigt gått bort.

Tack för de fina åren vi fick tillsammans och alla fina minnen vi delar.

Av Madde - 22 maj 2010 18:51

Ikväll grillar vi kött och surrar skit med en god vän.

En trevlig kväll helt enkelt:)

Slog till och köpte en båt idag, underbart.

Sen är det väldigt trevligt med snälla grannar, han ska nämligen sätta på dragkrok på våran bil, så innan nästa helg hämtar vi hem båten.

Av Madde - 21 maj 2010 20:31

  

Av Madde - 21 maj 2010 20:20

Alldeles snart är vi båtägare, ska bara bestämma vilken vi ska ha först...det finns en hel djungel av båtar har vi märkt..

sjön ligger alldeles spegelblank nedanför oss, det är så vackert ska ni veta...

M klipper gräs, jag rensar ogräs. och vi mår gott här på vår alldeles egna tomt.

Altanen är helt underbar att sitta på och där filosoferar man en hel del i hammocken. (stavas?)

Äntligen är sommaren här, som jag har längtat.

Ibland tar vi en sväng förbi hästarna och har dom tur får dom en liten hårdbrö skiva:)

Små missarna sover mest hela tiden, lugnet före stormen kan man säga.

Älskade underbara sommar


Av Madde - 19 maj 2010 13:57

Fem st små missar har flyttat hem till oss nu:)

Jäklar vilket bestyr jag hade att få fram dom,det var, högt, trångt och säkerligen miljoner spindlar, men jag är stolt över mig själv att jag fixade det:)

Och alla ser friska ut och äter som bara den från en stolt mamma Leia

Av Madde - 19 maj 2010 08:17

Då har vi fått förökning i familjen igen då.

Igår fick vår katt Leia kattungar,kruxet är bara att hon denna gång valde att föda utomhus.

Hon kom hem nu imorse och var väligt mager så förstod med en gång att hon fått.

Leia åt som bara den och sen vare dags att snöra på sig skorna och försöka följa efter henne.

Till slut kom vi fram till hennes gömställe,väldigt bra ställe hade hon hittat så klart.

Längst upp i en grannes vedbod och dit kommer jag inte åt.

Kändes lite dumt att knata in på folks gård sådär på morgonkvisten men vad ska man göra.

Får avvakta och gå dit lite senare igen,kanske inte ska ringa på deras dörr kl. 07.30 på morgonen och be om hjälp;) men nu vet jag iaf vart dom är och där ligger dom säkert.

Av Madde - 14 maj 2010 10:13

  

Skapa flashcards