mfaeldt

Alla inlägg under april 2011

Av Madde - 25 april 2011 21:00

Påsken har varit helt fantastiskt, har hunnit med att både vara i Åre och i Oviken

I Oviken for vi upp på fjället med skotrar ett helt gäng och pimplade på en sjö i en fin dal.

Strålande sol, såg renar på fjället, jag fick en röding när vi pimplade:)

Helt kanon!

Fick dessutom en snygg solbränna:)

Av Madde - 20 april 2011 21:17

Fick ett underbart telefonsamtal idag.

Jag har fått jobb!!!:)

Av Madde - 19 april 2011 13:46

Imorse var jag på en arbetsintervju, jag hoppas verkligen att jag får det.

Skulle få svar antingen nästa vecka eller vecka därpå.

Som alltid är det väldigt pirrigt att gå på intervju men jag gjorde mitt bästa, var mig själv och får hoppas att det räcker.

Imorgon eftermiddag åker vi ner till Birsta för att hämta hem nya bilen, spännande:) och sen till helgen åker vi till Oviken och hälsar på släkten till M.

Gissar på att det är lite mer snö där (fjället) blir att ta skotern ut på isen och pimpla,hoppas det blir fint väder.

Av Madde - 15 april 2011 09:29

Vissa veckor kan man ju lugnt säga att det händer mer än andra.

Vi har köpt ny bil:)

Våran nuvarande har fyllt tre år och vagnskadegarantin har gått ut så då tänkte vi att vi uppgraderar till årets modell av bil.

Det blir inte en ny toyota utan en golf som är sportutrustad (M är glad)

Så nu har vi sålt familjebilen för en mindre bil, känns lite konstigt även fast det bara är ett dött ting, men det var ändå min första nya bil så känslor hade jag för den ändå haha:)

Sen har vi även "fått" med han som köpte våran bils nuvarande bil, en Seat -99 så det blir en perfekt andra bil.

Det gick bra att provjobba i förra veckan så nu får vi se om det ger något.

Igår var det en helt underbar dag, sole verkligen stekte och familjen kom hit på besök, så det blev massa härligt surr, solande,krattande i rabatten och tittade på när katten jagade möss, helt otroligt vad snabb katter är på det.

Ha en trevlig helg!

Av Madde - 7 april 2011 09:16

13/3-28/3


                       

Av Madde - 7 april 2011 09:00

Imorgon ska jag provjobba för ett företag här i Härnösand, får jag jobbet sen så kommer jag hoppa in som vikarie och ev. sommarjobb.

Så nu håller vi tummarna:)


Klass återträffen var väl ingen större höjdare, naturligtvis roligt att träffa flera som man inte sett på länge men det var så otroligt lite folk totalt sett från alla tre skolor så det var lite synd.


Av Madde - 2 april 2011 07:29

Då var dagen kommen, klassåterträffen med alla högstadieskolor i Kramfors kommun.

10 år sedan man gick ur högstadiet, jisses vart tog åren vägen.

Det tråkiga är att bara 8 av 24 från vår klass har anmält sig, men får göra det bästa av det ändå och jag ska inte stanna så länge heller, lillebror är snäll och skjutsar hem mig.

Men undra vad man ska ta på sig för något?spöregnar ute just nu så känns som det får bli något varmt:)

M är ute och anglar på isen med sitt team från jobbet nu,han drog iväg redan vid 6 tiden imorse, skulle inte vilja byta med honom och sitta ute i det här rusket.

Ha en trevlig helg.

Ovido - Quiz & Flashcards