mfaeldt

Alla inlägg under november 2012

Av Madde - 28 november 2012 23:16

Nu har snön kommit,litegrann iaf. Ute hos oss,i stan är det fortfarande bar backe.

Okej att det blir lite ljusare men näe jag gillar inte snö.

Om man är på fjällresa så absolut är det roligt,men inte i Härnösand.

Jag bodde ändå tre år i Åre så snö är jag van men då är det riktig vinter, och det finns saker att hitta på.

Kanske ska ta mig i kragen och börja åka skidor!

Slalom skidorna har stått inpackad allt för länge nu!


Jobbar sista dan imorrn sen är jag ledig tre dagar,Sundsvall på Lördag med hjärtat,blir nog V75 på Bergsåker på dagen,kul:)och sen ska vi bo på Elite Knaust hotell och ta en pubrunda härligt med egentid!


Av Madde - 17 november 2012 22:16

Efter åtta dagars jobb blev jag ledig i tre dagar,skönt!

Har fått vara kassaledare några kvällar på jobbet då en har semester,kul med lite nytt att göra:)

Igår kom mamma hem till oss och gjorde go middag med panerad utbankad kycklingfilé mums!hon stannande kvar tills idag och vi satt uppe halva/hela natten och surra,så kul:)

Idag for vi ner till Sundsvall och kika på husvagnar, jag och M ska köpa till våren,finns ju galet mycket att välja på och vad fina de är numera!

Förut var vi inne på att köpa sommarstuga men har nu fått upp ögonen för husvagn, då är man flyttbar om man blir rastlös (som vi kan bli ibland) och det blir mycket billigare sen slipper man underhåll med gräsklippning och allt vad det är:)

Sitter nu och kikar på lite julklappar på nätet,tråkigt bara att man fortfarande inte vet om man e ledig eller jobbar:(

Nu längtar jag tills den 1 December då blir det Elite hotell Knaust med kärleken i Svall, mys:)


Av Madde - 7 november 2012 21:51

Den här boken landade i min brevlåda idag,sjukt inspererad redan och har bara bläddrat lite, på måndag kör jag!:-)boken verkar kanon bra och är välskriven:-)

Av Madde - 3 november 2012 14:30

Dålig kvalite på bilden men..

Av Madde - 2 november 2012 23:38

till mörkare blond/ljusbrunt

Har funderat och funderat och åter funderat i flera månader.

Men idag var det dags!

Mitt platina blonda hår som jag haft i 6 år är borta!

Jag hade sån ångest innan jag la in färgen, vad skulle ske?valde en mörkblond färg, men tycker nog personligen det vart mörkare än så, men mitt blonda skiftar igenom på några ställen så det blev som slingor och jag är nöjd:)

Det passar nu när det är mörkt och kallt ute men till våren då, kommer jag klara av att vara mörkare då?;)

Kände att det var på tiden för en förändring tråkigt egentligen att se likadan ut hela tiden, sen var håret väldigt slitet också.

Men ändå är jag duktig numera och klipper håret var andra-tredje månad.

Tack mamma för smakråd:)

Av Madde - 2 november 2012 08:11

Som tycker jag har så tråkig blogg som aldrig uppdaterar;)vi pratar ju bara varenda dag så hon borde väl vara ganska uppdaterad om mitt liv ändå tycker jag;)


Vad har hänt då?

Vi har varit i Turkiet, toppen vecka och skönt att få lite sol bad och värme.

Utanför fönstret piskar regnet idag, men hellre det än snö, är otroligt less på snö och att hålla på klä på sig massa kläder så man knappt kan röra sig, nu fryser man inte iaf. 


Har fixat årskort på simhallen, bra madde! simmar en gång i veckan nu men målet är väl att åtminstone simma 2ggr i veckan. Skönt att ha kommit igång med nånting.


Nästa resa är nu bokad, det blir Egypten två veckor i April,länge dit men har nånting att längta till:)

Detur har börjat med resor från Sundsvall dit så tänkte vi testar det.


Nästa sommar ska jag gå på min första konsert, biljetter bokade 13Juli på Iron maiden skoj:)

Anna och Simon som undrade om vi ville hänga med, och det är klart vi vill:)


Annars rullar livet på med jobb och sånt, har fått lite nya/mer arbetsuppgifter på jobbet så det är kul att man får göra lite olika saker.


Är ledig idag skönt, och då min käre man slutar ska vi gå på dejt.

Tänkte äta middag ute nånstans får se vad det blir, mcdonalds kanske;p


Trevlig helg!


Skapa flashcards