mfaeldt

Alla inlägg under november 2009

Av Madde - 29 november 2009 20:25

Idag kom miss Miss C på på besök till Härnta,vilket var väldigt roligt.

Som vanligt får man skratta otroligt mycket när vi träffas.

Blir alltid på så bra humör när vi ses

En väldigt vacker tjej både på utsidan och insidan är tacksam att jag har så underbara vänner!

Av Madde - 29 november 2009 09:40

Jag gick ut en liten sväng för en stund sedan och fotade lite kort.

Blev så inspirerad då jag tittade ut genom fönstret imorse, så otroligt fint ute nu.

Och det är såna här dagar jag verkligen älskar att bo på landet.


          

Av Madde - 28 november 2009 11:00

Underbart med helg, har haft sovmorgon och nu gjort lite kaffe.

Sen blire en promenad och på det byta gardiner och rota fram adventsljusstakar mysigt:)

Tror jag ska leta fram en julskiva också så man kommer riktigt i julstämning.

Ingen snö än men däremot är det kallt och frosten ligger så fint på backen så det är vitt ändå.

Hoppas hoppas det börjar snöa snart.

Av Madde - 25 november 2009 22:19

Tänkt att snart är det julafton, nästan läskit vad tiden går fort.

Snart ska man börja handla julklappar och förbereda här hemma.

Är nu bestämt att jag,min sambo,min lillebror,pappa och farmor ska fira jul här i Härnösand.

Det är många,många år sedan jag firade jul med pappa och farmor.

Sedan mina föräldrar skilde sig för ca 12 år sedan har det blivit bara av vana att vi firar med mamma.

I år jobbar mamma så då frågade jag pappa, och han ville gärna fira med oss som tur var:)han blev nog glad att jag frågade.

Farmor har jag inte firat med sedan jag var lite så det ska också bli roligt:)

Dessutom firar jag och M vår ettåriga förlovningsdag på julafton och det känns också väldigt speciellt och fint.



Tradition att julgranen är sned:)


  

Av Madde - 23 november 2009 23:49

När jag är hemma ensam är jag verkligen värdelös på att komma ihåg att äta mat.

Och det är verkligen att jag glömmer bort att äta, förmodligen för att det är så tråkigt att både laga mat och äta själv.

 



Insåg nu ikväll när M kom hem att jag bara ätit glass och ostkrokar idag?

Och druckit vääldigt mycket kaffe:(

Jag som verkligen älskar mat, men det där med att äta själv har jag svårt för.

Ny dag och nya tag imorgon.



Av Madde - 23 november 2009 20:22

Ge mig semester och lata dagar vid en pool som denna tex. havet går lika bra. 

Bara det är varmt och skönt.

Några dagar när vi var i Thailand förra vintern kostade vi på oss och bodde lite finare.

Kan lova att det var lyx hotell fast för en ganska lite peng ändå:) 

  

Av Madde - 23 november 2009 12:36

Idag är en sån där dag när man ska hinna med allt som man annars aldrig hinner med.

Men det ska bara bli roligt, är ledig idag och har även tid att dricka min kanna kaffe i lugn och ro och ändå hinna med allt det "där"

Av Madde - 21 november 2009 22:39

Helt otroligt vad örnar är vackra. Väldigt mäktig fågel.


  

Ovido - Quiz & Flashcards