mfaeldt

Alla inlägg under mars 2010

Av Madde - 12 mars 2010 23:18

Vår katt Leia visar alla tecken hon kan ha på att det skulle vara små kissar i magen.

Hon har fått två st kullar innan men jag blir lika osäker varje gång på att det är jag som  "hittar"på, men det har visat sig att det är kattungar även fast ingen tror  på mig:P

Jag gissar på att tredje kullen är på ingående, ett av tecknen är att hon sover där hon inte brukar sova, just nu mitt på golvet i hallen.

Även problem med att tvätta sig där bak, väldigt pratsjuk, kelsjuk, håller sig nära hemmet, mat beroende! hon äter ALLT när hon ska ha ungar.

Annars rynkar hon på nosen åt det mesta.

Kan gissa att kattägare som fått små missar kanske känner igen sig.


  

Av Madde - 9 mars 2010 18:21

Vi bara myste på i lördags jag, mamma och M.

Vi tog skotern ut på isen och pimplade och njöt av solen när vi kom hem plockade vi fram grillen och det smakade helt galet gott med grillat vill jag lova.


  

  


  


Nu har jag nyss kommit hem från en kvälls promenad, härligt att det är vår i luften.

Av Madde - 6 mars 2010 01:02

  

     

Av Madde - 6 mars 2010 00:53

Vänner till oss som varit med då vi rest till Thailand de två senaste åren åker nu iväg själv dit den 13/3 ahh..jag vill också följa med men vi har tyvärr inte möjlighet nu.

Hoppas vi kan åka iväg någonting lite senare istället, jag längtar verkligen efter att få åka utomlands nu.

Imorgon ska det bli sol har jag hört, det innebär att det blir skoteråkning och ut på isen med pimpelspö ska bli härligt:)

Mamma följer även med och på kvällen blir det grillning och melodifestivalen, mysig helg.

Dags att sova, godnatt.

Av Madde - 3 mars 2010 10:31

Hade en bra helg, vi var ett glatt gäng som var iväg först o bowlade riktigt skoj var det, det vill jag göra om:)

Sedan fick det bli mat på Jop´s som i vanlig ordning har sjukt god mat.

Därefter blev det en liten pubrunda och avslutade det hela på avenyn med lite dans.

Ska lägga upp någon bild sen när jag orkar.

På söndag fyllde M år så då fick det bli fika här hemma, M var nog nöjd med sin dag och fick bra presenter:)

Idag har jag stängning på jobbet så börjar 12.30 då hinner man lite på morgonen här hemma iaf.

Ovido - Quiz & Flashcards