mfaeldt

Alla inlägg under december 2009

Av Madde - 23 december 2009 22:57

Vill passa på att önska er läsare en riktigt fin jul!:)


Snart julaftonsmorgon, ett år sedan förlovningen..det borde innebära att jag enligt tradition borde vara gift innan imorgon,Kan bli lite tajt med tidsschemat får nog skjuta på det ett tag till:)

Men kär och lycklig det är jag kan jag lova! Älskar min M.


Undrar om tomten kommer imorgon?


Stor kram från mig

Av Madde - 22 december 2009 18:19

Skrev jag om mina förhoppningar/drömmar för 2009, la det i ett kuvert och klistrade igen.

Det ska jag öppna på nyårafton nu 2009, det ska bli spännande för jag minns inte en vad jag har skrivit:)

Av Madde - 20 december 2009 19:55

Vaknade imorse utvilad och pigg, riktigt härligt att sova ut.

Skurade alla golv i huset imorse och det luktade gudomligt gott:)


Sen tog vi en sväng till graven och tände ljus och ställde traditions enligt dit tomten, en stor fin tyg tomte som vi ställt dit varje år de senaste åren.

Vår färd forsatte och nästa stopp var Kramfors och hälsa på min bror som nu flyttat till egen lägenhet, riktigt fin lägenhet och snyggt inredd, stolt syster:)


Tre arbetsdagar nu och sen några dagar ledigt.


Tomten på bilden har min pappa tillverkat!


  

Av Madde - 20 december 2009 00:38

Imorse brände vi ner till Sundsvall för att handla julklappar, alla är nu inköpta och inslagna och ligger så fint under granen.

Helt otroligt vad smidigt det gick i år.

Nu är det bara maten som ska handlas och huset som ska skuras innan julafton.

Av Madde - 18 december 2009 23:00

Är det bara jag som får panik av att det är så kallt?

Förstår ni kära vänner hur mycket det här påverkar när man har vattenburen el värme?:p

Vårt förra hus hade det också..och dyra elräkningar under vintermånaderna då det var så kallt.

Jaja såna där tråkiga "vuxen grejjer":)

Bara att betala och se glad ut och fixa nått bra med värme system så småningom.


Imorrn blire Sundsvall och handla julklappar och med hem följer min kära vän A:)


  


Av Madde - 18 december 2009 10:24

Solen skiner, det är isande kallt, och marken är täckt med snö, så vackert:)

Idag börjar jag senare har stängning ikväll på jobbet,det känns väl sådär på en fredag.  

Kom på nu att jag inte gjort någon ischoklad än, jag som verkligen älskar det, måste ta mig tid i helgen att göra lite godsaker.

Av Madde - 17 december 2009 21:14

Julen närmar sig med stormsteg och helgen likaså..

På lördag är jag bjuden på "tjejfest" med julklappsbyte och mat, det kan nog bli trevligt. 

Men jag har bestämt mig för att vara chaufför då M ska på julbord med jobbet så tänkte jag att jag kan hämta upp han efter det.

Alltid härligast att få sova hemma i sin egen säng:) 


Skulle vara intressant att veta hur kallt det är ute nu,men skulle gissa på att det är mot -20 grader. 

Av Madde - 16 december 2009 19:33

Idag går jag runt med en konstig känsla, en sån där man inte riktigt kan sätta fingret på vad det är?!

Jag känner mig nervös men ändå pirrig, men för vad?

Usch gillar inte såna känslor:(


Snart BÖNDERNA på TVn:)

Ovido - Quiz & Flashcards