mfaeldt

Alla inlägg under december 2009

Av Madde - 15 december 2009 20:08

Jäklar vad det har snöat idag helt otroligt, ångrade mig något otroligt att jag skulle fara hem till Kramfors idag då jag såg hur det vräkte ner och jag blir osäker på att köra bil då.

Gick bra ändå men det var verkligen vitt överallt så man blev snöblind.


Naglarna är jul fixade och en bild ska ni få se på det, var svårt att fota kort på sin egen hand ser lite halv konstigt ut men fint vart det iaf, Marit är duktig på sin sak.

Fick även träffa mamma och bror min, fick även en liten skymt av pappa i bilen:)


Då vi kom hem kunde jag och min M inte hålla oss längre så då fick skotern komma ut ur garaget, jäklar vad skoj det var!

Vintern är räddad!

Själv har jag inte kört skoter sedan jag var liten och jag tyckte det var jätte roligt.

Synd att jag inte kom ihåg kameran.

Lägger även in en bild på den "vackra" granen, glitter har jag glömt att köpa.


    


Av Madde - 15 december 2009 08:40

Ja äntligen är det vitt på backen igen.

Hoppas det får ligga kvar på backen nu, det är mer snö nu än då denna bild togs i november så det är positivt.

Nu ska jag hinka lite kaffe och njuta av att vara ledig en dag.

Senare ska jag fixa naglarna och bli bjuden på mat hos mamma, jag längtar, mammas mat är den bästa!


  

Av Madde - 14 december 2009 23:04

Är sjukt jäkla glad idag:)inte för min skull, utan för en människa jag tycker väldigt mycket om!




Nu står även "gran jäveln" på plats, så låter det alltid från min sida varje år granen ska kläs:)Men det är lika vackert varje år när det är klart.

Men jag håller alltid på att bryta ihop innan ljusen är uppsatt, trasslar sig alltid.

Kan det möjligen vara så att jag har dåligt tålamod:)


Godnatt

Av Madde - 13 december 2009 21:10

Nog är det så alltid,idag har dagen bara flutit på och och jag har varit glad:)Om man jämför med igår..

Som oftast är jag ändå glad och svackor har vi alla.


En dag kvar att jobba sen på tisdag är jag ledig så då bär det av till Kramfors för att fixa till naglarna som är katastrof fula för tillfället, men jag måste ändå säga att jag tycker gel fungerar mycket bättre än akryl. Dom har hållt så bra så länge att jag glömt att boka tid men på tisdag är dom fina igen.


Idag bjuder jag på två bilder med djur inblandade båda från Thailand varav den övre bilden är tagen 2006 och den undre 2008

Apan var så otroligt charmig och snäll

Jag är alldeles blank i pannan och varm väldigt snyggt,inte:p 




    

Av Madde - 13 december 2009 00:19

Vår katt Leia har fått två st kullar,i hennes första fick hon lilla Monchichi som vi kallade henne.(Kommer ni ihåg den lilla söta gosedjursapan monchichi när ni var liten?)Precis så såg hon ut,klotformade vackra ögon och nyfiken på livet:)

Då hon föddes var hon som fula ankungen om jag ska vara ärlig men blev bara vackrare för var dag..och blev bara mer och mer långhårig vilket jag älskar.

Hon flyttade till en familj i Kramfors och tror att hon har det jättebra, men innerst inne hade jag gärna behållit henne,oj så fin hon var.

Leia brås väldigt mycket på sin far och kattungarna är väldigt populära:)

Vi har sagt att vi ska sterilisera henne men det blir som inte av,så till sommaren har vi säkert små sötisar hemma här igen, men då är det nog absolut sista kullen!



    

Av Madde - 12 december 2009 19:50

Precis ALLT har gått emot mig idag, vilken jäkla piss dag:(

Drar ett stort långt streck över den!

Av Madde - 11 december 2009 23:32

Det blev som jag ville att Erik vann Idol, helt otroligt vilken röst, Fantastiskt!

Men Calle gav honom ändå en match, jäklar vad han vuxit i mina ögon under denna höst.

Jag hoppas verkligen att Mariette får skivkontrakt, hennes skiva kommer jag att köpa! Hon har sådan speciell och härlig röst.


Var det nån fler än jag som skämdes då Eriks flickvän stod på scen?

Jag satt högt och sa för mig själv, men gå ner nu du skämmer ut dig!haha:p

Det är Eriks kväll och kändes som hon stod där liite för länge, och såg nästan ut som till slut att han verkligen backade bort från henne, helt rätt!


Godnatt Sverige.

Av Madde - 11 december 2009 19:11

Känner mig inte alls pigg,ont i huvvet och känner mig helt slut:(

Har ätit lite "tycka synd om mig glass"och nu ska jag krypa ihop under filten och sova en stund och invänta min kära sambo som har stängning på jobbet ikväll.

Det var egentligen jag som hade det, men han var snäll och bytte med mig.


Ovido - Quiz & Flashcards